الگوریتم گورخر گوگل
الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گوگل گور خر هم از لیست الگوریتم های ضد اسپم گوگل است و مانند دو حیوان دیگر باغ وحش گوگل ، سیاه و سفید است و گوگل هوشمندی خود در انتخاب نام را در نامگذاری این الگوریتم هم نشان داده است .

الگوریتم گوگل گورخر را با کمی اغماض شاید بتوان تلفیقی از الگوریتم پاندای گوگل و الگوریتم پنگوئن گوگل دانست . مجازاتگر و خشن ؛ با این تفاوت که طرف حساب این موجود گوگلی ، فروشگاه ها هستند نه همه وب سایت ها . اگر وب سایت های فروشگاهی همسو با استانداردهای حاکم بر چارچوب رفتاری گوگل الگوریتم گورخر نباشند ، از نتایج برتر جستجو فاصله خواهند گرفت .

گوگل همواره به عنوان واسطه میان کاربران و مخاطبان اینترنت با وب سایت ها و مدیرانشان ایفای نقش کرده است . این واسطه گری ، گوگل را بر آن داشته است تا به عنوان میانجی حافظ منافع هر دو طرف باشد ؛ البته گوگل کمی بیشتر هوای کاربران را دارد و مجازات های خود را برای وبمسترها وضع کرده است . در همین راستا ، برای پایان دادن به دوره فعالیت فروشگاه های اینترنتی غیر واقعی و دارای فرایند دشوار و غیر اصولی خرید ، گوگل وارد میدان شد و تصمیم گرفت نظم و سامان را به بحث خرید های اینترنتی در حال گسترش روز افزون و فراگیر شدن هدیه دهد . گوگل این حضور خود را با طراحی الگوریتم گوگل گورخر عملیاتی کرد و دست به تعیین استاندارد زد . الگوریتم گور خر گوگل ، این سرباز حیوانی فضای مجازی ، از سازمان متبوع خود ماموریت یافته است تا به حذف سایت های فروشگاهی ضعیف و بی کیفیت و خلافکار اینترنتی اقدام کند .

گورخر گوگلی ، خیلی سختگیر است و معیارهای الگوریتم گوگل گورخر خیلی دست بالا تعیین شده اند . برای آن که با شاخص های الگوریتم گورخر گوگل آشنا شویم ، فهرست زیر را مرور می کنیم :

در کل ، فرایند خرید ، پیچیده و طولانی نباشد ( easy to buy / simple shopping )

سرعت بارگزاری صفحات بالا باشد ( high speed page loading )

وب سایت فروشگاهی ، قابلیت نمایش در موبایل و تبلت را داشته باشد ( واکنشگرا یا responsive باشد )

دارای مراحل صدور پیش فاکتور و قابلیت ویرایش سبد خرید باشد

دارای مراحل ثبت نام آسان و قابلیت دسترسی به سوابق و تاریخچه خرید باشد

لینک فروش محصولات سایت باید از خود سایت باشد نه سایت های دیگر

فروش محصولات با قیمت واقعی و خارج از چارچوب پولشویی ( real price )

وجود سیستم براورد ملی هزینه های حمل و نقل و خدمات جانبی ( delivery cost estimating system )

هویت مالک سایت فروشگاهی و وجود فیزیکی آن به تایید مراجع قانونی رسیده باشد (website owner identity certification )

از طریق سیستم های پشتیبانی و گفتگوی آنلاین ، پاسخگوی مشتریان باشد ( live chat )

انجام تبلیغات مرتبط با محصولات در شبکه های اجتماعی و پرهیز از تبلیغ محصولات نامرتبط ( related advertisement )

پایبندی به قوانین گوگل در مورد حفظ حریم شخصی کاربران و . . .

داشتن حد اقل 500 تراکنش در ماه و جلب رضایت نود درصدی مشتریان ( این مورد برای قرار گفتن در لیست سایت های مورد اعتماد گوگل است و بیشتر برای فروشگاه های اینترنتی بزرگ صدق می کند تا سایت فروشگاه های اینترنتی کوچک )

و . . .

 

اگر فکر می کنید تاریخچه الگوریتم گوگل گورخر برای شما ممکن است جذاب باشد ، می توانید به مطلب فهرست الگوریتم های گوگل مراجعه کنید .

داده پردازان زانتکس از پیشرفت در علم و به روز بودن مهارت ها در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت ها استقبال می کند . به همین منظور ، چرخه ای برای تولید محتوای ارزشمند و کاربردی در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی انواع وب سایت در سازمان خود ایجاد کرده است . جهت مراقبت از روند در پیش گرفته شده و کند نشدن سرعت حرکت علمی ، خواهشمند است نظرات سازنده خود جهت بهبود سطح مقالات را با زانتکس مطرح بفرمایید .